Kvällens schema #skikt

Skärmavbild 2013-04-16 kl. 09.00.53 Skärmavbild 2013-04-16 kl. 09.01.14Achieving Ambitious Goals with the iPad in Special Education

When equipped with appropriate software, the iPad has been shown to be an excellent substitute for traditional augmentative and alternative communication (AAC) (sv: alternativ och kompletterande kommunikation, AKK) devices. However, the flexibility and power of the iPad allow for using it in ways that go well beyond single-focus AAC tools. We will see how to use the SAMR model to create frameworks and processes for designing and reaching these more ambitious goals. We will also examine a related research framework, developed in the context of a project for speech-language support for children with autism.

Ruben R.Puentedura, Ph.D.

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s